Przenosiny do nowej wersji

Niniejszy artykuł opisuje, jakie czynności należy wykonać i o czym musisz pamiętać przy przenosinach do najnowszej wersji SON (wersja 3).


To nadal wersja rozwojowa

Przejście do nowej wersji systemu to duży krok naprzód, ale - jak przy każdej zmianie - mogą pojawić się również pewne niedogodności. System dynamicznie się rozwija, dlatego nie wszystkie funkcje działają jeszcze w pełni optymalnie (nad czym obecnie intensywnie pracujemy). Podczas korzystania z SON3 możesz napotkać błędy lub nieprawidłowe działanie niektórych elementów.

W takiej sytuacji zgłoś problem poprzez przycisk Pomoc w SON, dodając krótki opis sposobu jego odtworzenia. Jeśli to możliwe, dołącz zrzuty ekranu lub nagranie – znacznie ułatwi nam to diagnozę. Wszystkie zgłoszenia są analizowane, a krytyczne błędy usuwane w trybie priorytetowym.

Pamiętaj jednak, że pojedyncze nieścisłości mogą się jeszcze pojawiać w trakcie dalszego rozwoju systemu.


Proces migracji


Migrację wykonujemy dwuetapowo:

ETAP 1: W pierwszej kolejności kopiujemy dane na wersję testową, gdzie możesz sprawdzić, czy wszystko przeniosło się poprawnie, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Na tej wersji wszelka komunikacja z najemcami jest na stałe wyłączona. Twoją wersją do pracy na co dzień nadal jest SON2.

To ważny krok zarówno dla Ciebie, jak i dla nas – pozwala sprawdzić, czy nie pozostały żadne błędy lub nieprawidłowe ustawienia z poprzedniej wersji systemu. Dzięki temu można pewne rzeczy skorygować, aby Twoje konto w SON2 było w pełni przygotowane do ostatecznego przeniesienia.

Gdy przeklikasz się przez nową wersję i zdecydujesz, że jesteś gotowy na całkowite przeniesienie konta, przechodzimy do kroku 2:

ETAP 2: Kopiujemy dane na wersję produkcyjną. Wspólnie ustalamy termin migracji konta na nową wersję, na której będziesz używać systemu na co dzień. Konto w SON2 zostaje wyłączone. Jeśli jednak będziesz potrzebować, możemy czasowo zostawić dostęp do SON2. Pamiętaj jednak, że po migracji konta się nie synchronizują.

⚠️Przygotuj się do procesu

Sprawdź Jakie kroki należy wykonać przed rozpoczęciem procesu, aby przeniesienie konta przebiegło sprawnie i bez zbędnego stresu.


Nie mniej ważne jest odpowiednie skonfigurowanie systemu po migracji. Zapoznaj się z krokami, które należy wykonać, oraz obszarami systemu, w których warto sprawdzić poprawność przeniesionych danych: Jakie czynności należy wykonać po migracji do nowej wersji SON (S3)?

WAŻNE

W nowej wersji SON każdy oddział jest fakturowany oddzielnie. Jeśli oddziały mają ten sam NIP, tylko pierwszy ma ustawioną kwotę minimalną (99 zł), a pozostałe są fakturowane bez kwoty minimalnej.

Przykład nr 1:. Jeśli przychód z najmu na pierwszym oddziale wynosi 24 5000 zł, a na drugim 6 200 zł. Oba oddziały mają ten sam NIP/te same dane, to:

pierwszy oddział otrzyma fv na kwotę 99 zł, a drugi na kwotę 24,80 zł


Przykład nr 2.: Kwoty takie same jak w przykładzie nr 1, ale oddziały mają różny NIP/różne dane. Wtedy każdy z oddziałów otrzyma fakturę w wysokości 99 zł.


Jeśli nie chcesz otrzymywać kilku faktur, możesz połączyć oddziały przed migracją: Kopiowanie danych między oddziałami, a "zbędny" oddział zarchiwizować.


FAQ

Czy cennik jest taki sam jak w SON2?

Tak, cennik się nie zmienia.

Jednak zmiana następuje w przypadku, gdy posiadasz kilka oddziałów. Każdy oddział jest traktowany oddzielnie jako niezależna jednostka i fakturowany również oddzielnie.

Czy artykuł odpowiedział na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Prosimy spróbować ponownie później.

Nadal potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami