FAQ - Czym jest portfel? (S3)


Portfel to numer konta do wpłaty. Znajduje się on na karcie najemcy, właściciela, kontrahenta w zakładce Finanse. Portfel tworzy się automatycznie przy utworzeniu konta najemcy, właściciela czy kontrahenta.


Portfel jest definiowany na podstawie numeru konta, na który ma nastąpić wpłata. Między portfelami można się przełączać. Mają one odrębne salda, dokumenty i operacje. W przypadku zakwaterowania najemcy w nieruchomości zarządzanej najemca może mieć 2 portfele:

  1. gdzie wystawiasz dokumenty w imieniu właściciela
  2. gdzie rozliczasz się z najemcą bezpośrednio jako oddział np. wystawienie faktury za dodatkowe usługi, jak znalezienie kogoś na jego miejsce.

Portfele możesz dowolnie nazywać


Numery kont możesz wpisać w kilku miejscach w SON. Poniżej znajduje się hierarchia:


  1. Ustawienia ogólne (Finanse) - sprzedawcą na dokumencie jest oddział

Karta właściciela (właściciel wystawcą dokumentów) - sprzedawcą na dokumencie jest właściciel

Karta nieruchomości

Karta najemcy

Najemca jest ostatnim (nadrzędnym) ogniwem w całym łańcuchu zależności, w związku z tym u najemcy będzie lista wszystkich numerów kont z powyższych miejsc (o ile zostały uzupełnione), oraz możliwość dodania kolejnego, dedykowanego dla najemcy numeru konta*.

*Jeśli korzystasz z Automatycznego księgowania wpłat, numer konta (wirtualny, indywidualny) zostanie nadany najemcy automatycznie przez SON na podstawie fragmentu numeru konta dostarczonego przez bank. Nie musisz go generować ręcznie.

  1. Możesz oznaczyć, czy portfel ma być widoczny na karcie najemcy w zakładce Finanse
  2. Możesz oznaczyć, portfel domyślny dla najemcy

Jeśli portfel jest oznaczony jako niewidoczny, nie będzie go w ogóle w zakładce Finanse na karcie, oraz nie będzie dostępny do wyboru z listy przy generowaniu dokumentów Tworzenie szablonów i generowanie dokumentów

Każdy z portfeli rozlicza się oddzielnie: Rozliczenie portfela

Czy artykuł odpowiedział na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Prosimy spróbować ponownie później.

Nadal potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami