Role i uprawnienia użytkowników (S3)

System Obsługi Najmu SON oferuje rozbudowane możliwości zarządzania uprawnieniami w ramach ustawień oddziału. Możesz nie tylko nadawać użytkownikom role z odpowiednim zakresem uprawnień, ale także sprawnie zarządzać ich kontami. Dzięki temu z łatwością zdecydujesz, kto ma dostęp do konkretnych danych i funkcji, a w razie potrzeby – ograniczysz lub odepniesz dostęp. To narzędzie, które porządkuje pracę zespołu i zwiększa bezpieczeństwo działania w systemie.


W tym artykule dowiesz się:


Użytkownicy i uprawnienia

W ramach ustawień oddziału możliwe jest zarządzanie użytkownikami i ich uprawnieniami. Administratorzy mogą dodawać nowych użytkowników poprzez wprowadzenie nowego konta do systemu i przypisanie odpowiednich uprawnień, edytować dane użytkowników zmieniając dane personalne, adres e-mail czy hasło, przypisywać role i uprawnienia określające dostęp użytkownika do funkcji systemu oraz dezaktywować lub usuwać konta w przypadku zakończenia współpracy lub potrzeby czasowego zablokowania dostępu.


Role użytkowników

Role mogą obejmować m.in. administratora z pełnym dostępem do systemu i możliwością zarządzania użytkownikami oraz konfiguracją, managera oddziału mającego dostęp do konfiguracji oddziału, zarządzania najmem oraz generowania raportów, pracownika z ograniczonym dostępem do funkcji związanych z obsługą klientów i zarządzaniem najmem lub użytkownika posiadającego minimalny dostęp przeznaczony dla nowych pracowników/konsultantów. Samodzielnie nadajesz role użytkowników oraz określasz ich zakres.

Poziomy dostępów i widoczności

Domyślnie jest utworzone 7 ról, każdą rolę można dostosować według własnych potrzeb.

Jeżeli użytkownik ma przyznane uprawnienia w ograniczonym zakresie, będzie miał dostęp wyłącznie do określonych elementów:

  • Wszystko – domyślnie zaznaczona opcja. Użytkownik ma pełen dostęp do wszystkich nieruchomości, najemców, zgłoszeń, dokumentów i innych zasobów.
    • Przykładowo, w przypadku opiekunów nieruchomości, po zaznaczeniu tego checkboxa taki opiekun widzi wszystkie nieruchomości, niezależnie do kogo są przypisane, i może przeprowadzać na nich akcje, jakie wyszczególniono w uprawnieniach.
  • Tylko przypisane do użytkownika – w tym przypadku użytkownik widzi tylko te dane, które są bezpośrednio związane z jego rolą w systemie.
    • Przykładowo, w przypadku opiekunów nieruchomości, po zaznaczeniu tego checkboxa taki opiekun widzi TYLKO nieruchomości przypisane do niego i może przeprowadzać na nich akcje, jakie wyszczególniono w uprawnieniach.

Jeśli jest to użytkownik, który nie jest z niczym powiązany (np. księgowy), to jeśli nadasz mu rolę z tym ograniczeniem, dana osoba nie zobaczy żadnych danych.

Użytkownik widzi dane wyłącznie z oddziału, do którego został przypisany. Jeżeli ma mieć dostęp do innych oddziałów, należy dodać go osobno do każdego z nich.

Czy artykuł odpowiedział na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Prosimy spróbować ponownie później.

Nadal potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami