Podpis online
W tym artykule dowiesz się:
Aktywacja
Uprawnienia
Upewnij się, że użytkownik, który będzie zdalnie podpisywać dokumenty, posiada do tego uprawnienia:
Jeśli będziesz podpisywać umowy w SON (na karcie najemcy), w polu numer telefonu użytkownika można wpisać ogólny numer firmowy, nawet numer stacjonarny.
Procedura podpisywania dokumentu
- 1
- Wygeneruj dokument w SON. Możesz podpisać też inny dokument – wystarczy dodać go w formacie PDF.
- 2
- Zaznacz jeden lub więcej dokumentów, które chcesz przesłać do podpisania
- 3
- Następnie kliknij przycisk "Przygotuj dokumenty do podpisu"

- 4
- Wypełnij formularz, nazwa dla paczki dokumentów, oraz treść komunikatu pojawi się w mailu wysłanym do najemcy. Jeśli na przykład rodzice chcieliby się dodatkowo zapoznać z treścią dokumentów — możesz ich dodać jako osoby tylko do wglądu. Otrzymają link do umowy, ale nie będą mogli jej podpisać.
- 5
- Następnie poczekaj, aż najemca podpisze dokument, lub podpisz go od razu, klikając tutaj:
- 6
- Po podpisaniu dokumentu przez obie strony, na końcu pliku zostanie dodana macierz podpisów razem z pieczęcią elektroniczną.


Ważne
Biorąc pod uwagę aktualne utarte orzecznictwo sądów, rekomendujemy, aby z tego rozwiązania korzystać przy wszelkich dokumentach oprócz poniższych przypadków:
- Umowa poręczenia
- Umowa najmu na okres powyżej 12 miesięcy
- Umowa najmu okazjonalnego (ALE jeśli notarialne poświadczenie najemcy o poddaniu się egzekucji zostanie dostarczone, to samą umowę można podpisać w formie elektronicznej)
- Umowa najmu instytucjonalnego
- Poręcznie
- Weksel
Reszta umów wymaga jedynie formy dokumentowej, która pozwala na złożenie oświadczenia woli w sposób umożliwiający ustalenie osoby składającej oświadczenie. „Ustalenie osoby” nie musi zapewniać jej identyfikacji, tak jak ma to miejsce w przypadku podpisu własnoręcznego.