Automatyczne rozpoznawanie wpłat i operacje nierozpoznane

W tym artykule dowiesz się:


Płatności masowe


SON może być zintegrowany z:


Koszt każdej zidentyfikowanej płatności waha się pomiędzy 0,20 do 0,40 groszy w zależności od wybranego banku. Oznacza to, że przy 100 najemcach i 100 przelewach od nich koszt usługi wyniesie 20 – 40 zł miesięcznie.

*Alior Bank, Mbank, Nest bank oraz Inteligo  posiada również usługę uproszczonych płatności masowych


Banki, które nie posiadają możliwości integracji z SON

Wg informacji od naszych użytkowników publikujemy również listę banków, które nie są w stanie dostarczyć zautomatyzowanej usługi, lub cena za usługę odbiega znacznie od konkurencji:


  • PKO BP – brak możliwości przesyłania automatycznych raportów. Trzeba logować się do banku i pobierać je ręcznie, a następnie przesyłać je na dedykowanego maila. Jednak w tym banku jest możliwość uruchomienia półautomatycznego rozpoznawania wpłat
  • MBank - bank wymaga wykupienia przez klienta banku podpisu kwalifikowanego opartego o urządzenie kryptograficzne, co jest nie do przejścia przy chęci codziennej aktualizacji płatności.

Aby płatności mogły być zaczytywane przez SON, potrzebujemy:

  • Dane do logowania się do maila (dedykowanego, tylko do celów raportów!), na którego będą przychodzić raporty bankowe – login, hasło, adres e-mail, adres serwera IMAP. Nie używaj poczty onet.pl i wp.pl, ponieważ zdarza im się blokować maile z banku.

Uruchomienie płatności masowych


  1. Wybierz bank, który oferuje usługę masowych płatności, upewniając się, że wysyła codzienne raporty ze zidentyfikowanymi płatnościami na zdefiniowanego przez nas maila lub posiada usługę web services. Możesz wybrać z listy powyżej lub znaleźć inny bank, a my go dla Ciebie połączymy z SONem. 
  2. Przy umowie z bankiem: a) w przypadku, gdy bank wysyła maile – najlepiej wybrać przesyłanie raportów trzy razy dziennie oraz zdefiniować całkowicie odrębny adres mailowy dla przesyłanych raportów – polecamy osobno konto na Gmail. b) w przypadku, gdy bank oferuje usługę web service, dobrze jest skorzystać ze struktury pliku, który już obsługujemy (bank zapyta, z którego chcesz skorzystać)
  3. Po podpisaniu umowy prześlij do nas przez przycisk Pomoc w SON:

Bank najprawdopodobniej udostępni Ci jakieś oprogramowanie do generowania numerów kont. Ponieważ korzystasz z SON - to oprogramowanie nie będzie Ci w ogóle potrzebne.

Santander:

a) Załącznik do umowy, w którym mowa o strukturze załącznika, jaki bank wysyła mailem (Chyba że jest to Santander i raport o ID 75 to wystarczy nam taka informacja). Raport powinien być wysyłany po każdej sesji eliksir. 
b) Dane do logowania się do maila ( dedykowanego, tylko do celów raportów!), na którego będą przychodzić raporty bankowe – login, hasło, adres e-mail, adres serwera IMAP. Nie używaj poczty onet.pl i wp.pl, ponieważ zdarza im się blokować maile z banku.

Uwaga

Jeśli użyjesz do tego celu konta Gmail – musisz wygenerować dedykowane hasło do aplikacji. Utwórz hasło dla aplikacji SON korzystając z instrukcji od Google: https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=pl. W skrócie, należy włączyć weryfikację dwuetapową, następnie klikamy na Bezpieczeństwo, hasło do aplikacji: https://i.imgur.com/kd2UE5L.png, wybieramy inna aplikacja i nazwę SON: https://i.imgur.com/DSfc4YA.png.

Jeśli nie możesz odnaleźć tej sekcji, kliknij w ten link: https://myaccount.google.com/apppasswords

Bank Pocztowy: 

Podobnie jak w Santanderze (punkt b.) potrzebne będą dane do logowania się do maila (dedykowanego, tylko do celów raportów!), na którego będą przychodzić raporty bankowe w postaci plików .CSV, strona kodowa MS Windows (CP1250), godzina przekazania pliku - 10 min po każdej sesji elixir, poprzez serwer sftp (NIE). 

Millenium: 

Podobnie jak w Santanderze (punkt b.) potrzebne będą dane do logowania się do maila (dedykowanego, tylko do celów raportów!), na którego będą przychodzić raporty bankowe w postaci plików .CSV.

BNP:

Obsługa następuje poprzez usługę Webservices. Nie trzeba zamawiać dodatkowych usług typu ConnectPlus, jednak przy usłudze Webservices trzeba uruchomić dodatkowo usługę Pliki udostępnione. Abyśmy mogli uruchomić usługę, przejdź przez kroki poniżej:


Podpisz u

mowę z bankiem na Webservices i masowe rozpoznawanie wpłat ze strukturą pliku: .PTK i usługą Pliki udostępnione.

Następnie przez przycisk Pomoc w SON prześlij do nas login i hasło do webservices oraz numer klienta, aby móc się zalogować i pobierać pliki. Znajdziesz go tutaj:


W ustawieniach oddziału dodaj fragment numeru konta (12 cyfr = maska składająca się z 8 cyfr + identyfikator MassCollect 4 cyfry), który został umieszczony w umowie z bankiem. Na tej podstawie SON wygeneruje numery kont dla najemców.


Informacje dodatkowe z banku:

Zarówno raport 1727 jak i .PTK nie są to formaty wyciągów bankowych. Są to dzienne raporty wynikowe z usługi MassCollect, tj. prezentują tylko wpłaty na rachunki wirtualne.

Bankowość internetowa daje możliwość zbudowania szablonu wyciągu z rachunku według potrzeb Klienta, ale nie będzie to struktura identyczna jak raport 1727 czy .PTK.



ALIOR:

Poza uruchomieniem usługi na płatności masowe należy podpisać umowę na usługę Bank Connect ( z włączoną usługą "Raporty plikowe") oraz MPT Standard (w domyśle z raportami z wpłat), a następnie zgodnie z instrukcją przesłaną przez bank wygenerować certyfikat i przesłać go do nas (2.1.2.1 Generowanie certyfikatu dla API, aż do 2.1.3 włącznie): BankConnect - instrukcja generowania klucza połączeniowego

ING:

Potrzebne będą dwie usługi: SIMP oraz Webservice (dwie osobne umowy). Format wynikowy pliku, o który zapyta bank, to OWI1. 
Dodatkowo trzeba wygenerować i przesłać do nas poprzez przycisk Pomoc w SON:
  1. Plik .pem certyfikatu zgodnie z instrukcją: Generowanie certyfikatu
  2. Hasło do certyfikatu
  3. PartnerID (typu: CIF:0000000000) → Nazwa firmy, zgodna z nazwą w ING BusinnessOnline (jeżeli użytkownik jest podpięty pod jedną firmę), lub numer CIF w przypadku, gdy użytkownik WS jest podpięty pod więcej niż jedną firmę.
  4. PassID (typu: 000000) → Nazwa użytkownika WebService, dla którego został wygenerowany certyfikat komunikacyjny.
  5. Środek numer konta (wyglądający podobnie jak w pkt 4 poniżej), na podstawie którego zostaną wygenerowane konta masowe
Kontakt w przypadku pytań niezwiązanych z działaniem usługi ING, czyli przykładowo oferta  – Client Services Poland cs.pl@ing.pl
Kontakt w przypadku pytań technicznych  – każdy z klientów banku (oczywiście mówimy tutaj o firmowych kontach prowadzonych w banku ING) posiada dedykowanego doradcę i pierwszy kontakt powinien nastąpić z doradcą, jeżeli jednak klient nie zna lub nie posiada danych kontaktowych do doradcy, taką informację może uzyskać w Business Centre, lub poprosić by doradca skontaktował się z nim: 32 357 00 24 bc@ing.pl  

PKO SA

Nazwa usługi: Pekao Collect.

Potrzebne będą dwie usługi: SIMP oraz Webservice (dwie osobne umowy). Format wynikowy pliku, o który zapyta bank, to OWI1. 

Dodatkowo trzeba wygenerować i przesłać do nas poprzez przycisk Pomoc w SON:
  1. Plik .pem certyfikatu zgodnie z instrukcją: Generowanie certyfikatu
  2. Hasło do certyfikatu
  3. PartnerID (typu: CIF:0000000000) → Nazwa firmy, zgodna z nazwą w Pekao BusinnessOnline (jeżeli użytkownik jest podpięty pod jedną firmę), lub numer CIF w przypadku, gdy użytkownik WS jest podpięty pod więcej niż jedną firmę.
  4. PassID (typu: 000000) → Nazwa użytkownika WebService, dla którego został wygenerowany certyfikat komunikacyjny.
  5. Środek numer konta (wyglądający podobnie jak w pkt 4 poniżej), na podstawie którego zostaną wygenerowane konta masowe.

W przypadku pytań technicznych  – każdy z klientów banku (oczywiście mówimy tutaj o firmowych kontach prowadzonych w banku Pekao SA) posiada dedykowanego doradcę i pierwszy kontakt powinien nastąpić z doradcą, jeżeli jednak klient nie zna lub nie posiada danych kontaktowych do doradcy taką informację może uzyskać w Business Centre.

Dalsze kroki

  1. W międzyczasie możesz już wpisać do systemu numer konta masowego. Jest to zazwyczaj 12 cyfr, przykład poniżej:
    Numer konta masowego wpisujemy w ustawieniach oddziału:
  2. Jeśli został wybrany bank z listy banków już obsługiwanych – wdrożenie powinno zająć nie więcej jak 2-3 dni robocze. W przypadku innego banku  – zazwyczaj do 14 dni roboczych, ponieważ będziemy musieli stworzyć możliwość obsługi nowego banku, a niestety każdy bank ma swój własny sposób przesyłania raportów.

Przykładowa oferta banku Santander z kontaktem do kompetentnej osoby 


Korzystamy z poniższej oferty na płatności masowe, można się nią podeprzeć w negocjacjach z innymi bankami. Jeśli chcesz z niej skorzystać, skontaktuj się z  p. Ewą Hołda nr tel.: 512 730 890. Ona przygotuje wszystkie dokumenty i umowę podpiszesz w oddziale w Twoim mieście.

Uwaga

Oferta tylko dla nowych klientów lub  klientów 9 oddziału Santander w Krakowie. Jeśli już masz konto w tym banku, musisz negocjować warunki w swoim oddziale. Polityka banku.

Szczegóły przykładowej oferty w przypadku płatności masowych, dla firmy zajmującej się dodatkowo zarządzaniem dla innych właścicieli:

  • Konto Firmowe Godne polecenia Premium – koszt 70 zł miesięcznie*
  • 50 kont pomocniczych – koszt 0 zł miesięcznie**
  • Karta do bankomatu - koszt 7 zł. / min. 400 zł. Płatności elektroniczne koszt 0 zł
  • Bankowość internetowa – moja firma plus standardowy koszt 50 zł, możliwość negocjacji
  • Przelewy 100 pierwszych szt. Koszt 0 zł. Powyżej 100 szt. po 1 zł
  • Kody sms potwierdzające transakcje koszt 0,20 powyżej 5 szt
  • Stałe zlecenia koszt 3 zł
  • Wpłaty, wypłaty i transakcje w oddziale zgodnie z tabelą opłat i prowizji
  • Umowa o płatności masowe wdrożona zostanie po aktywacji konta – wpłata 100 zł
  • Jednorazowy koszt uaktywnienia usługi – 150 - możliwość negocjacji
  • Każdorazowa wpłata na rachunek płatności masowych 0,40 zł - możliwość negocjacji
  • Identyfikator rozszerzony*** i raporty 3 razy dziennie w formacie ID75
Przy standardowych płatnościach masowych:
  • Koszt to około 25 zł
  • Nie ma kont pomocniczych
  • Nadawany jest standardowy identyfikator, który w zupełności wystarczy.
Czy artykuł odpowiedział na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Prosimy spróbować ponownie później.

Nadal potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami