Flater - Prezentacja ofert w internecie (S3)

Flater to portal do prezentacji własnych ofert w internecie, który jest zsynchronizowany z SON.  Jeśli któraś z ofert nie jest dostępna w danym okresie – taka informacja pojawi się również na portalu. Najemca będzie mógł przejrzeć aktualne lub wszystkie oferty, które są dostępne w Twoim portfelu, zobaczyć ich lokalizację oraz aktualną cenę.

Oferty mogą być również widoczne na ogólnopolskiej stronie Flater: flater.pl


Na portalu możesz dowolnie konfigurować dostępność pokoi oraz dostosować cenę do okresu, na jaki może zostać wynajęte mieszkanie/pokój. 


Portal Flater można uruchomić dla SON w wersji PREMIUM


Co różne opcje cenowe oznaczają dla Ciebie?


1. Wersja Flater Podstawowa – wyświetlasz swoje oferty najmu, umożliwiając najemcy przeszukanie ofert dzięki mapie i filtrom. Otrzymasz link do swojego konta na subdomenie flater.pl. Najemca może skontaktować się z Tobą telefonicznie lub przez e-mail.

Koszt: Użytkownicy SONa, otrzymują tę wersję systemu bezpłatnie.


2. Wersja Flater Plus – w porównaniu do wersji Podstawowej, masz możliwość dodania logotypu swojej firmy, zmiany kolorystyki, dodania kalendarza dostępności i umówienia spotkań, wykorzystania swojej własnej domeny oraz silnik rezerwacji.

Koszt: 49 zł brutto miesięcznie

Szczegółowy cennik znajduje się pod adresem https://system.flater.pl

Aktywowanie dostępu do portalu

Aby aktywować dostęp do portalu

Zdecyduj, jakiej subdomeny lub domeny do tego użyć (poniżej więcej informacji)

Następnie napisz do nas przez przycisk POMOC w SON, przesyłając informacje o wybranej domenie.

1) Wersja Flater Podstawowa i Plus: Może to być dowolna nazwa (o ile nie będzie już zajęta) na domenie flater.pl, czyli na przykład pokoje.flater.pl.

Aby sprawdzić, czy domena jest dostępna wystarczy wpisać w przeglądarce wybraną nazwę z dopiskiem " .flater.pl". Jeśli pojawi się strona "Ta witryna jest nieosiągalna", oznacza to, że nazwa jest wolna. Po wyborze nazwy wystarczy, że do nas napiszesz przez przycisk Pomoc z informacją, że chcesz uruchomić portal Flater i podać wybraną nazwę.


2) Wersja Flater Plus:

a) Jeśli chcesz użyć swojej subdomeny (np. pokoje.twojadomena.pl), dodaj rekord CNAME w konfiguracji DNS i skieruj go na cname.flater.pl podobnie jak przy kierowaniu sub domen w SON: Przejście na wersję PRO

b) W przypadku gdy chcesz użyć swojej domeny (np. pokojewwarszawie.pl), spróbuj dodać rekord CNAME w konfiguracji DNS i skieruj go na cname.flater.pl. Jeśli jest to nie możliwe u Twojego dostawcy, dodaj rekord A w konfiguracji DNS i skieruj go na adres IP: 54.38.56.241
Po przekierowaniu domen pod Twoim adresem powinna pojawić się nasza grafika:

Po przekierowaniu subdomenty/domeny wystarczy, że do nas napiszesz przez przycisk Pomoc z informacją, że chcesz uruchomić portal Flater i podać adres subdomeny/domeny.



Konfiguracja strony



Do portalu możesz zalogować się klikając w SONie przycisk:



Uzupełnienie danych profilu

Kliknij na sekcje Profil:


To sekcja, w której możesz uzupełnić informacje i dane, jakie pojawią się na dole strony głównej:

Opis "o nas" można uzupełnić w j. polskim i angielskim:


Ustawienia strony

Można skonfigurować maila do powiadomień i możliwość wyboru j. angielskiego na stronie, dzięki czemu ceny zostaną automatycznie przeliczone na Euro. Można również włączyć własny, stały kurs Euro.

Poniżej dodajemy opis po polsku i angielsku, a także konfigurujemy pozostałe parametry Jak godziny pracy:

Można dodać tytuł i opis strony, który będzie się pojawiał w wyszukiwarkach internetowych, a także słowa kluczowe. Dodatkowo jest możliwość skonfigurowania własnego koloru przewodniego na stronie.

A także zmienić kolorystykę na własną np:

np:


Poniżej można dodać własne logo oraz favicon (czyli miniaturka, która będzie widoczna w zakładce przeglądarki:

Będzie to wyglądało następująco:

  1. Logo
  2. Favicon



Media społecznościowe

Możesz dodać linki do swoich mediów społecznościowych jak Facebook, Instagram, czy Youtube:


Będą one widoczne na dole strony w sekcji Kontakt:

a także na górze strony:

Grafika Facebook:

Możesz dodać tutaj grafikę, która pojawi się, gdy udostępnisz swoją stronę Flater w komentarzu/poście na Facebooku.


Integracje

  • Możliwość dodania integracji, takich jak np. czat Facebooka:

Klikając w podpis pod okienkiem zostaniesz przekierowany do instrukcji konfiguracji poszczególnych integracji


Edycja oferty i ustawianie dostępności


Każdą ofertę edytuje się oddzielnie bezpośrednio z poziomu SON lub na portalu Flater.


Synchronizacja z Flaterem

W pierwszej kolejności należy włączyć synchronizację oferty z portalem. Robisz to bezpośrednio w SON, na karcie danej nieruchomości, a następnie klikamy "Zapisz". Dzięki temu nieruchomość z pomieszczeniami będzie synchronizowana z portalem. Jednak to nie wszystko. Każdą ofertę należy dodatkowo przygotować.


Konfiguracja opisu i dodawanie zdjęć

Każde pomieszczenie jest traktowane jako oddzielna oferta. W związku z tym z poziomu pomieszczenia decydujesz, czy oferta jest aktywna, czy nie:

Po włączeniu oferty:

Pojawią się dodatkowe pola do uzupełnienia:

  • Włączenie widoczności z poziomu portalu Flater

Możesz również włączać/wyłączać widoczność ofert z poziomu portalu Flater, a także podglądnąć jak będzie widzieć ją potencjalny najemca:

Pamiętaj, aby uzupełnić wszystkie dane. Jeśli przy którejś zakładce widnieje żółte kółeczko z cyfrą, oznacza, że któryś danych brakuje. Kliknięcie podglądu oferty może pokazać błąd.

Aby ogłoszenia mogły się pojawić również na stronie głównej flater.pl muszą spełniać poniższe wytyczne:

  • zdjęcie główne powinno przedstawiać oferowane pomieszczenie (a nie np. zdjęcie łazienki, kuchni, czy logo firmy)
  • powinno być w poprawnej pozycji (nie bokiem)
  • cena oferty powinna być realna
  • numer telefonu podany na stronie powinien być taki, który będzie rzeczywiście odbierany

Globalne wyłączanie/włączanie ofert i akcje masowe


Na portalu Flater, pod przyciskiem Moje konto → Oferty

Znajdują się wszystkie zsynchronizowane oferty. Z tego poziomu możesz je wyszukiwać, podglądnąć, edytować oraz włączać i wyłączać ich widoczność na portalu, a także stosować akcje masowe:

Oferty można sortować w ramach każdej z kolumn, a także stosować filtry:

  • Akcje masowe

Możesz zaznaczyć kilka ofert i masowo zmienić w nich daną rzecz np. włączyć/wyłączyć widoczność, zmienić wysokość depozytu, pokazać/ukryć numer mieszkania itd.



Rezerwacje


Przyszły najemca ma możliwość rezerwacji pokoju, ale zawsze jako zarządca masz możliwość akceptacji lub odrzucenia tej rezerwacji.

Po kliknięciu na ofercie "zapytaj o rezerwację" pojawia się formularz, gdzie najemca wybiera daty oraz może zalogować się/założyć konto, aby móc procesować dalej tę rezerwację:

Jeśli najemca zakłada konto, wypełnia krótki formularz:

Po założeniu konta najemca ma możliwość prowadzenia konwersacji w ramach rezerwacji:


Gdy najemca złoży zapytanie informacja pojawi się w kilku miejscach:

Bezpośrednio w SON

Po zalogowaniu się do Flatera



A także taka wiadomość może być wysyłana mailowo (jeśli to pole zostało uzupełnione w edycji oferty):


Po kliknięciu w ikonę koperty przeniesiesz się do menu zarządzania rezerwacjami:


Z lewej strony znajdują się statusy.

Po kliknięciu w szczegóły wejdziesz w daną rezerwację, gdzie znajduje się więcej informacji o samej rezerwacji i najemcy:

Można zaakceptować lub odrzucić rezerwację, a poniżej prowadzić z najemcą konwersację:

Po zaakceptowaniu rezerwacji możesz wysłać do najemcy dodatkową treść.

Podobnie z przypadku odrzucenia rezerwacji:

W przypadku korzystania z wersji Flater Plus, która oferuje pełną integrację z systemem SON, akceptacja rezerwacji skutkuje automatycznym utworzeniem karty najemcy w SON i przypisaniem jej do konkretnej nieruchomości. Dzięki temu proces obsługi najmu jest zautomatyzowany, co pozwala na szybkie i efektywne zarządzanie rezerwacjami oraz minimalizuje ryzyko błędów wynikających z ręcznego wprowadzania danych.


Integracja z OtotDom (OLX)


Funkcjonalność pozwala na eksportowanie ogłoszeń bezpośrednio na portal OtoDom i OLX

(wymagany Flater w wersji Plus)


Artykuł w przygotowaniu

Czy artykuł odpowiedział na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Prosimy spróbować ponownie później.

Nadal potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami