Flater - Prezentacja ofert w internecie (S3)
Flater to portal do prezentacji własnych ofert w internecie, który jest zsynchronizowany z SON. Jeśli któraś z ofert nie jest dostępna w danym okresie – taka informacja pojawi się również na portalu. Najemca będzie mógł przejrzeć aktualne lub wszystkie oferty, które są dostępne w Twoim portfelu, zobaczyć ich lokalizację oraz aktualną cenę.
Oferty mogą być również widoczne na ogólnopolskiej stronie Flater: flater.pl
Na portalu możesz dowolnie konfigurować dostępność pokoi oraz dostosować cenę do okresu, na jaki może zostać wynajęte mieszkanie/pokój.
Portal Flater można uruchomić dla SON w wersji PREMIUM
- Warianty portalu Flater
- Jak aktywować portal Flater?
- Jak skonfigurować stronę FLater?
- Edycja oferty i ustawianie dostępności
- Globalne wyłączanie/włączanie ofert i akcje masowe
- Rezerwacja oferty
- Integracja z OtoDom (OLX)
Co różne opcje cenowe oznaczają dla Ciebie?
Koszt: Użytkownicy SONa, otrzymują tę wersję systemu bezpłatnie.
Koszt: 49 zł brutto miesięcznie
Aktywowanie dostępu do portalu
Aby aktywować dostęp do portalu
Zdecyduj, jakiej subdomeny lub domeny do tego użyć (poniżej więcej informacji)
Następnie napisz do nas przez przycisk POMOC w SON, przesyłając informacje o wybranej domenie.
Aby sprawdzić, czy domena jest dostępna wystarczy wpisać w przeglądarce wybraną nazwę z dopiskiem " .flater.pl". Jeśli pojawi się strona "Ta witryna jest nieosiągalna", oznacza to, że nazwa jest wolna. Po wyborze nazwy wystarczy, że do nas napiszesz przez przycisk Pomoc z informacją, że chcesz uruchomić portal Flater i podać wybraną nazwę.
a) Jeśli chcesz użyć swojej subdomeny (np. pokoje.twojadomena.pl), dodaj rekord CNAME w konfiguracji DNS i skieruj go na cname.flater.pl podobnie jak przy kierowaniu sub domen w SON: Przejście na wersję PRO.
Po przekierowaniu subdomenty/domeny wystarczy, że do nas napiszesz przez przycisk Pomoc z informacją, że chcesz uruchomić portal Flater i podać adres subdomeny/domeny.
Konfiguracja strony
Do portalu możesz zalogować się klikając w SONie przycisk:
Uzupełnienie danych profilu
Kliknij na sekcje Profil:
To sekcja, w której możesz uzupełnić informacje i dane, jakie pojawią się na dole strony głównej:
Opis "o nas" można uzupełnić w j. polskim i angielskim:
Ustawienia strony
Można skonfigurować maila do powiadomień i możliwość wyboru j. angielskiego na stronie, dzięki czemu ceny zostaną automatycznie przeliczone na Euro. Można również włączyć własny, stały kurs Euro.
Poniżej dodajemy opis po polsku i angielsku, a także konfigurujemy pozostałe parametry Jak godziny pracy:
Można dodać tytuł i opis strony, który będzie się pojawiał w wyszukiwarkach internetowych, a także słowa kluczowe. Dodatkowo jest możliwość skonfigurowania własnego koloru przewodniego na stronie.
A także zmienić kolorystykę na własną np:
np:
Poniżej można dodać własne logo oraz favicon (czyli miniaturka, która będzie widoczna w zakładce przeglądarki:
Będzie to wyglądało następująco:
- Logo
- Favicon
Media społecznościowe
Możesz dodać linki do swoich mediów społecznościowych jak Facebook, Instagram, czy Youtube:
Będą one widoczne na dole strony w sekcji Kontakt:
a także na górze strony:
Grafika Facebook:
Możesz dodać tutaj grafikę, która pojawi się, gdy udostępnisz swoją stronę Flater w komentarzu/poście na Facebooku.
Integracje
- Możliwość dodania integracji, takich jak np. czat Facebooka:
Klikając w podpis pod okienkiem zostaniesz przekierowany do instrukcji konfiguracji poszczególnych integracji
Edycja oferty i ustawianie dostępności
Każdą ofertę edytuje się oddzielnie bezpośrednio z poziomu SON lub na portalu Flater.
Synchronizacja z Flaterem
W pierwszej kolejności należy włączyć synchronizację oferty z portalem. Robisz to bezpośrednio w SON, na karcie danej nieruchomości, a następnie klikamy "Zapisz". Dzięki temu nieruchomość z pomieszczeniami będzie synchronizowana z portalem. Jednak to nie wszystko. Każdą ofertę należy dodatkowo przygotować.
Konfiguracja opisu i dodawanie zdjęć
Każde pomieszczenie jest traktowane jako oddzielna oferta. W związku z tym z poziomu pomieszczenia decydujesz, czy oferta jest aktywna, czy nie:
Po włączeniu oferty:
Pojawią się dodatkowe pola do uzupełnienia:
- Włączenie widoczności z poziomu portalu Flater
Możesz również włączać/wyłączać widoczność ofert z poziomu portalu Flater, a także podglądnąć jak będzie widzieć ją potencjalny najemca:
Aby ogłoszenia mogły się pojawić również na stronie głównej flater.pl muszą spełniać poniższe wytyczne:
- zdjęcie główne powinno przedstawiać oferowane pomieszczenie (a nie np. zdjęcie łazienki, kuchni, czy logo firmy)
- powinno być w poprawnej pozycji (nie bokiem)
- cena oferty powinna być realna
- numer telefonu podany na stronie powinien być taki, który będzie rzeczywiście odbierany
Globalne wyłączanie/włączanie ofert i akcje masowe
Na portalu Flater, pod przyciskiem Moje konto → Oferty
Znajdują się wszystkie zsynchronizowane oferty. Z tego poziomu możesz je wyszukiwać, podglądnąć, edytować oraz włączać i wyłączać ich widoczność na portalu, a także stosować akcje masowe:
Oferty można sortować w ramach każdej z kolumn, a także stosować filtry:
- Akcje masowe
Możesz zaznaczyć kilka ofert i masowo zmienić w nich daną rzecz np. włączyć/wyłączyć widoczność, zmienić wysokość depozytu, pokazać/ukryć numer mieszkania itd.
Rezerwacje
Przyszły najemca ma możliwość rezerwacji pokoju, ale zawsze jako zarządca masz możliwość akceptacji lub odrzucenia tej rezerwacji.
Po kliknięciu na ofercie "zapytaj o rezerwację" pojawia się formularz, gdzie najemca wybiera daty oraz może zalogować się/założyć konto, aby móc procesować dalej tę rezerwację:
Jeśli najemca zakłada konto, wypełnia krótki formularz:
Po założeniu konta najemca ma możliwość prowadzenia konwersacji w ramach rezerwacji:
Gdy najemca złoży zapytanie informacja pojawi się w kilku miejscach:
Bezpośrednio w SON
Po zalogowaniu się do Flatera
A także taka wiadomość może być wysyłana mailowo (jeśli to pole zostało uzupełnione w edycji oferty):
Po kliknięciu w ikonę koperty przeniesiesz się do menu zarządzania rezerwacjami:
Z lewej strony znajdują się statusy.
Po kliknięciu w szczegóły wejdziesz w daną rezerwację, gdzie znajduje się więcej informacji o samej rezerwacji i najemcy:
Można zaakceptować lub odrzucić rezerwację, a poniżej prowadzić z najemcą konwersację:
Po zaakceptowaniu rezerwacji możesz wysłać do najemcy dodatkową treść.
Podobnie z przypadku odrzucenia rezerwacji:
W przypadku korzystania z wersji Flater Plus, która oferuje pełną integrację z systemem SON, akceptacja rezerwacji skutkuje automatycznym utworzeniem karty najemcy w SON i przypisaniem jej do konkretnej nieruchomości. Dzięki temu proces obsługi najmu jest zautomatyzowany, co pozwala na szybkie i efektywne zarządzanie rezerwacjami oraz minimalizuje ryzyko błędów wynikających z ręcznego wprowadzania danych.
Integracja z OtotDom (OLX)
Funkcjonalność pozwala na eksportowanie ogłoszeń bezpośrednio na portal OtoDom i OLX
(wymagany Flater w wersji Plus)
Artykuł w przygotowaniu