Dokumenty kosztowe (S3)
Menu koszty umożliwia prowadzenie ewidencji dokumentów kosztowych. Możesz tu dodać dokumenty obciążeniowe jak: faktura, nota księgowa, naliczenie ze spółdzielni, faktura za prąd, gaz itd., a także koszty uznaniowe jak wypłata ubezpieczenia, wpłata właściciela jako zasilenie konta nieruchomości itp.
W tym artykule dowiesz się:
- Jak dodać koszt
- Jak dodać koszt cykliczny
- Jak eksportować koszt do banku
- Jak ustawić format pliku eksportowanego do banku
- Posłaniec
- Dodanie kosztu poprzez OCR
Jak dodać koszt?
Jak dodać koszt cykliczny?
Koszt cykliczny to wydatek, który powtarza się regularnie np. co miesiąc w tej samej kwocie np. opłata za Internet. Dzięki tej funkcji nie trzeba dodawać go ręcznie za każdym razem - system zrobi to automatycznie według ustalonego harmonogramu.
Koszt cykliczny możesz dodać z 2 poziomów: Ogólnego menu Koszty → Koszty cykliczne
Lub bezpośrednio z karty danej nieruchomości → Koszty → Koszty cykliczne
Jak eksportować koszt do banku?
Dodane koszty możesz w łatwy sposób eksportować do banku, aby zlecić ich opłacenie. Dzięki temu można zrezygnować ze zleceń stałych i ręcznego wpisywania kosztów do banku.
Data opłacenia kosztu ma znaczenie w przypadku zarządzania, ponieważ koszty w raporcie zarządzania pojawiają się dopiero po opłaceniu (po dacie opłacenia).
Jak ustawić format pliku eksportowanego do banku?
Domyślnie system będzie eksportował pliki we wszystkich dostępnych formatach (w formie archiwum zip.) Jednak możesz doprecyzować, w jakim formacie pliki mają być eksportowane.
Posłaniec
To dodatkowa usługa usprawniająca pracę w SON. Dzięki niej nie musisz co miesiąc logować się do e- BOK dostawców prądu, gazu, internetu i wiele innych, aby pobrać faktury. Posłaniec zrobi to za Ciebie i wszystkie faktury mogą być wysyłane bezpośrednio do SON.
Dodanie kosztu poprzez OCR
Możesz dodać dowolne faktury, w tym także skany dokumentów. Nie ma ograniczeń co do formatu pliku - system samodzielnie rozpoznaje dane z załączonego dokumentu.