FAQ - Jakie nowe funkcje znajdą się w nowym SON?
SON w nowej wersji (S3), to tak naprawdę zupełnie nowy system.
Jak weryfikować, z której wersji korzystam? → Sprawdź
Zapoznaj się z tym artykułem: Przenosiny do nowej wersji
Dzięki temu mogliśmy stworzyć pewne funkcjonalności na nowo i sprawić by system był dużo bardziej elastyczny. Poniżej znajdziesz listę najważniejszych różnic (a właściwie nowych rzeczy), o które system został rozbudowany. Pamiętaj, że nie jest to skończona lista i system cały czas się rozwija, a funkcjonalności będzie przybywać.
Najważniejsze zmiany w stosunku do aktualnej wersji systemu:
- wszystkie ustawienia zostały rozdzielone na poszczególne moduły, czyli ustawienia związane z finansami znajdziemy w menu finanse, ustawienia wiadomości w menu wiadomości itd.
- w menu wiadomości można dodawać dowolną liczbę własnych skrzynek pocztowych
- skrzynka pocztowa działa jak klient pocztowy (czyli jest możliwość nie tylko wysyłki, ale też odbierania wiadomości od najemców)
- u każdego najemcy wprowadziliśmy funkcjonalność portfeli. Portfel jest definiowany na podstawie numeru konta, na który najemca wpłaca. Jeśli najemca jest zakwaterowany w jednej nieruchomości o danym numerze konta, a potem zostanie przekwaterowany do nowej nieruchomości z innym numerem konta, utworzą się łącznie dwa portfele. Będzie można się pomiędzy nimi przełączać. Będą miały odrębne salda, dokumenty i operacje. W przypadku zakwaterowania najemcy w nieruchomości zarządzanej będzie można wystawić mu dokumenty również jako oddział (np. za znalezienie kogoś na jego miejsce).
- jeśli najemca ma ustawiony język komunikacji inny niż polski, wystawią mu się dokumenty dwujęzyczne (faktura, nota itd).
- każdy najemca może być zakwaterowany w więcej niż jednej nieruchomości na raz
- na karcie najemcy w sekcji informacje jest możliwość dodawania własnych dodatkowych pól, które można ustawić jako wymagane przy tworzeniu kolejnego konta najemcy
- do sekcji dokumenty możemy dodawać pliki i dzielić je na kategorie
- system uprawnień został całkowicie przebudowany. Zasada jest taka, że tworzymy role (zestaw uprawnień) i przypisujemy użytkowników w systemie do tej roli.
a ponadto:
- Numeracja umów
- Kalendarz obłożenia
- możliwość dodania więcej niż jednego właściciela do nieruchomości, ustalenia procentowo współwłasności i automatycznego wystawiania faktur dla najemcy w podziale na właścicieli,
- możliwość eksportowania każdej listy do Excela i PDF, obojętnie czy to będzie lista najemców, nieruchomości, finansowa czy jakakolwiek inna,
- przypisywanie operacji finansowych do określonych dokumentów, tak, aby można było w łatwy sposób stwierdzić, który dokument jest opłacony
- raporty własne (możliwość tworzenia szablonów)
- raporty cykliczne (wysyłają się cyklicznie na wskazany e-mail)
- Wystawianie faktur w różnych walutach
- protokoły odbioru i zdania mieszkania będą mogły być przeprowadzane za pośrednictwem aplikacji, razem z dodaniem zdjęć i wykonaniem protokołu odbiorczego na podstawie zdawczego (porównanie różnic koniec wynajmu - początek wynajmu),
- tworzenia liczników głównych i podliczników, a następnie wyliczania różnicy, oraz rozliczanie się na podstawie metrażu zajętych przez najemcę pomieszczeń,
- Logowanie 2FA
- Logowanie z MS Azure
- Import danych z pliku XLS (najemcy, umowy (zakwaterowania), odczyty, pomieszczenia, liczniki)
- Obsługa wielu kont w różnych walutach u jednego najemcy
- Fakturowanie na jednej fakturze kilku pomieszczeń z rozbiciem na pomieszczenia
- API, integracja z Make.com