Panel właściciela - Instrukcja dla właściciela (S3)
Panel właściciela to miejsce, gdzie możesz podejrzeć wszystkie informacje związane z Twoimi mieszkaniami: zakwaterowanych najemców, opłaty, faktury, a także pobrać raporty zarządzania i księgowe.
W tym artykule znajdziesz:
Pierwsze logowanie
Aby zalogować się do panelu właściciela, należy wejść na stronę przesłaną przez zarządcę.
- Kliknij Nie pamiętam hasła
- Następnie wpisz swój adres e-mail podany przy umowie zarządzania:
- Po chwili otrzymasz mail z linkiem do utworzenia nowego hasła. Jeśli nie możesz znaleźć wiadomości, przejrzyj folder spam.
- Po kliknięciu w przycisk Zresetuj hasło otworzy się strona, w której możesz je ustawić:
Po zalogowaniu się Panel właściciela powinien wyglądać podobnie jak poniżej:
Czym jest panel właściciela?
—> Strona główna
Na stronie głównej znajdziesz informacje o aktualnym obłożeniu, przychodzie, nieopłaconych dokumentach, ostatnich fakturach.
—> Najemcy
Dostępne są trzy zakładki:
- Lista wg zakwaterowań - dane najemcy (imię i nazwisko), jaką nieruchomość wynajmuje, kto jest opiekunem nieruchomości, jakie jest jego saldo oraz jaka jest data końca umowy
- Lista wg. portfeli / kart bankowych - dane najemcy, portfel/numer konta, jaka jest to nieruchomość oraz aktualne saldo
- Archiwum - znajdują się tam poprzedni najemcy, ich dane (imię i nazwisko), nieruchomość jaką wynajmował, jaki był opiekun mieszkania, informacja o saldzie oraz daty od kiedy do kiedy wynajmował.
—> Nieruchomości
Tutaj znajdują się twoje nieruchomości, widoczne są informacje o ilości pomieszczeń, wynajętych miejscach, dostępnych miejscach, czy są jakieś rezerwacje, kto jest opiekunem mieszkania.
W zakładce dokumenty znajdują się wszystkie udostępnione przez zarządcę dokumenty dotyczące nieruchomości.
—> Finanse
Ten moduł podzielony jest na dwie zakładki:
- Rozliczenia z najemcą - tutaj znajdują się wszystkie faktury wystawione w Twoim imieniu najemcy oraz ich aktualny status opłacenia, termin płatności
- Rozliczenia z zarządcą - w tej zakładce będą wszystkie faktury wystawione przez zarządcę dla Ciebie, np. faktura za zarządzanie.
—> Liczniki
Możesz dodawać odczyty do nieruchomości oraz sprawdzać, jaki odczyty zostały dodane i kiedy.
—> Wiadomości
Tutaj masz dostęp do wewnętrznej skrzynki z wiadomościami z Zarządcą. Możesz odpisać na wiadomość lub wysyłać nową wiadomości do zarządcy.
Wystarczy że klikniesz "+ wiadomość", napiszesz treść wiadomości i klikniesz "wyślij".
—> Zgłoszenia
Tu znajdują się wszystkie informacje o zgłoszeniach - ile jest otwartych, oczekujących i rozwiązanych.
Widoczna jest osoba zgłaszająca, kto je obsługuje, jaki ma status oraz typ. Po kliknięciu w temat zgłoszenia znajduje się treść zgłoszenia, data dodania, adres nieruchomości, obszar, jakim zostało objęte zgłoszenie.
—> Dokumenty
W tej zakładce widoczne są dokumenty, które zarządca dodał do wglądu np. raport zarządzania.
—> Raporty
Możesz wygenerować następujące raporty:
- Zestawienie transakcji na kontach
- Rejestr sprzedaży
- Lista dokumentów księgowych (faktury, naliczenia, noty etc.) - przy generowaniu raportu możesz eksportować go do InFakt.
- Dokumenty kosztowe