Panel najemcy - instrukcja dla najemcy (S3)
→ podejrzeć rozliczenia pomiędzy Tobą a wynajmującym
→ sprawdzić koszt oraz dodać odczyty liczników
→ pobrać dokumenty związane z najmem
→ zgłosić usterkę lub inny problem na mieszkaniu
W tym artykule znajdziesz:
- Jak się zalogować po raz pierwszy
- Jak się zalogować ponownie do systemu
- Jak odpisać na wiadomość wynajmującego
- Jak wysłać wiadomość
- Jak dodać odczyty liczników
- Jak zgłosić usterkę lub inną sprawę przez panel
- Podgląd zakwaterowania dokumentów, finansów i liczników
- Harmonogram sprzątania
- Ubezpieczenia
Logowanie - ponowne
Jeśli logujesz się do systemu, a już posiadasz w nim aktywne konto, należy przejść na stronę:
userpanel.systemobsluginajmu.pl
A następnie wpisać login i hasło, którego wcześniej używałeś do logowania.
Pierwsze logowanie
Wynajmujący przekaże Ci adres logowania do panelu najemcy za pośrednictwem e-maila, słownie, lub poprzez adnotację na umowie najmu. Aby zalogować się do swojego konta i ustawić hasło należy wejść w podany przez wynajmującego link.
1. Pierwsze logowanie:
2. Następnie wpisz swój adres e-mail podany przy umowie:
3. Po chwili otrzymasz mail z linkiem potwierdzającym aktywację konta oraz wygenerowanym hasłem (można je później zmienić w ustawieniach konta). Jeśli nie możesz znaleźć wiadomości, przejrzyj folder spam/oferty/społeczności.
Kliknij przycisk lub link, który aktywuje konto
4. Po kliknięciu w link aktywacyjny zostaniesz przeniesiony na stronę logowania. Następnie wprowadź nowe hasło do logowania. Po zatwierdzeniu nowego hasła zostaniesz przeniesiony do panelu najemcy.
5. Po zalogowaniu się Panel najemcy powinien wyglądać podobnie jak poniżej:
Wiadomości
W systemie możesz wysyłać wiadomości do wynajmującego i odpowiadać wynajmującemu na otrzymane wiadomości.
Jak odpisać na wiadomość od wynajmującego?
- Na stronie głównej lub z poziomu menu „wiadomości”
- Wybierz wiadomość, klikając w jej tytuł np.: „Brak płatności w terminie”. A następnie po otworzeniu się nowej karty z treścią wiadomości, kliknij przycisk „odpowiedz”.
- Pojawi się okienko do wpisania treści wiadomości tak, jak w standardowej skrzynce mailowej. Wpisz treść swojej wiadomości i naciśnij przycisk „wyślij”.
Jak wysłać wiadomość nową do wynajmującego?
- Aby wysłać nową wiadomość, należy przejść do zakładki „wiadomości”, a następnie kliknąć w przycisk o nazwie „ + wiadomość”.
- Uzupełnij temat i treść. Z tego poziomu możesz dodać też załącznik (np. zdjęcie, jeśli jest to zgłoszenie o jakiejś usterce), a na koniec kliknij przycisk „wyślij”.
Właściciel otrzyma Twoją wiadomość, a gdy na nią odpisze, otrzymasz powiadomienie. Odpowiedź znajdziesz w tym samym miejscu.
Dodawanie odczytu liczników:
Pamiętaj
przed czerwonymi liczbami zawsze występuje przecinek, który trzeba wpisać.
Oto przykładowe zdjęcie licznika wody:
Aby dodać odczyty liczników, należy w kliknąć w niebieski kafelek o nazwie "Dodaj odczyt"
Dodawanie zgłoszenia
Pojawi się okno, gdzie należy wpisać temat, oraz w miarę możliwości dokładny opis. Możesz z tego poziomu dodać zdjęcia. W przypadku usterki technicznej będą one pomocne, dla technika, który przyjdzie ją naprawić.
Zakwaterowania
W tej zakładce zobaczysz wszystkie swoje zakwaterowania.
Finanse
w tej zakładce znajduje się rozpiska wszystkich wystawionych faktur oraz dokonanych wpłat.
Liczniki
znajduje się tu podgląd do wszystkich odczytów mediów, ich koszt, oraz zmiany osobowe w mieszkaniu.
Po kliknięciu w licznik możesz podglądnąć wcześniejsze odczyty i koszt:
Dokumenty
Możesz podglądnąć i pobrać podpisane oraz udostępnione przez wynajmującego dokumenty. Dotyczące Twojej umowy oraz nieruchomości, którą wynajmujesz.
Harmonogram sprzątania
Jeśli wynajmujący/ zarządca udostępnia harmonogram sprzątania, możesz go w tym miejscu podglądnąć.
- możesz eksportować go do swojego kalendarza, aby nie zapomnieć o dyżurze.
- Pobranie harmonogramu
- podgląd harmonogramu w wersji pdf:
Ubezpieczenia
Jeśli właściciel/zarządca wymaga dostarczenia polisy OC, możesz ją zakupić z tego poziomu. Pamiętaj, aby na końcu formularza skorzystać z opcji "wyślij informacje", aby dane zostały przesłane do Twojego panelu. Jeśli zakupiłeś ubezpieczenie przez inną stronę lub stacjonarnie, prześlij dane właścicielowi przez menu Wiadomości