Panel najemcy - instrukcja dla najemcy (S3)


Panel najemcy to przestrzeń stworzona specjalnie dla Ciebie. W zależności od preferencji Wynajmującego możesz tu: 

→  podejrzeć rozliczenia pomiędzy Tobą a wynajmującym

→  sprawdzić koszt oraz dodać odczyty liczników

→  pobrać dokumenty związane z najmem

→  zgłosić usterkę lub inny problem na mieszkaniu

W tym artykule znajdziesz: 


Logowanie - ponowne

Jeśli logujesz się do systemu, a już posiadasz w nim aktywne konto, należy przejść na stronę:

userpanel.systemobsluginajmu.pl


A następnie wpisać login i hasło, którego wcześniej używałeś do logowania.


Pierwsze logowanie

Wynajmujący przekaże Ci adres logowania do panelu najemcy za pośrednictwem e-maila, słownie, lub poprzez adnotację na umowie najmu. Aby zalogować się do swojego konta i ustawić hasło należy wejść w podany przez wynajmującego link.

1. Pierwsze logowanie: 

2. Następnie wpisz swój adres e-mail podany przy umowie: 

3. Po chwili otrzymasz mail z linkiem potwierdzającym aktywację konta oraz wygenerowanym hasłem (można je później zmienić w ustawieniach konta). Jeśli nie możesz znaleźć wiadomości, przejrzyj folder spam/oferty/społeczności.  

Kliknij przycisk lub link, który aktywuje konto 

4. Po kliknięciu w link aktywacyjny zostaniesz przeniesiony na stronę logowania. Następnie wprowadź nowe hasło do logowania. Po zatwierdzeniu nowego hasła zostaniesz przeniesiony do panelu najemcy.

5. Po zalogowaniu się Panel najemcy powinien wyglądać podobnie jak poniżej: 

Sekcje na stronie głównej możesz dowolnie przesuwać. Wystarczy przytrzymać ją u przeciągnąć w odpowiednie miejsce:



Wiadomości

W systemie możesz wysyłać wiadomości do wynajmującego i odpowiadać wynajmującemu na otrzymane wiadomości.


Jak odpisać na wiadomość od wynajmującego?

  1. Na stronie głównej lub z poziomu menu „wiadomości”

  1. Wybierz wiadomość, klikając w jej tytuł np.: „Brak płatności w terminie”. A następnie po otworzeniu się nowej karty z treścią wiadomości, kliknij przycisk „odpowiedz”.

  1. Pojawi się okienko do wpisania treści wiadomości tak, jak w standardowej skrzynce mailowej. Wpisz treść swojej wiadomości i naciśnij przycisk „wyślij”.

Jak wysłać wiadomość nową do wynajmującego?

  1. Aby wysłać nową wiadomość, należy przejść do zakładki „wiadomości”, a następnie kliknąć w przycisk o nazwie „ + wiadomość”.

  1. Uzupełnij temat i treść. Z tego poziomu możesz dodać też załącznik (np. zdjęcie, jeśli jest to zgłoszenie o jakiejś usterce), a na koniec kliknij przycisk „wyślij”.

Właściciel otrzyma Twoją wiadomość, a gdy na nią odpisze, otrzymasz powiadomienie. Odpowiedź znajdziesz w tym samym miejscu.


Dodawanie odczytu liczników:

Jeśli rozliczasz się z Wynajmującym za media wg wskazań liczników, możesz samodzielnie dodać odczyty.  

Pamiętaj

przed czerwonymi liczbami zawsze występuje przecinek, który trzeba wpisać.

Oto przykładowe zdjęcie licznika wody:

Aby dodać odczyty liczników, należy w kliknąć w niebieski kafelek o nazwie "Dodaj odczyt" 

Pojawi się okno z polami do uzupełnienia. 
Wybierz datę odczytu licznika, oraz jego wskazanie. Jeśli w mieszkaniu jest więcej liczników, przed spisaniem odczytu,  sprawdź jego numer.
Na koniec  Zapisz zmiany i gotowe. 



Dodawanie zgłoszenia  

Podobnie jak w przypadku odczytu liczników, poprzez panel najemcy możesz zgłosić usterkę na mieszkaniu lub inny problem.  
Wystarczy kliknąć w menu Zgłoszenia

Pojawi się okno, gdzie należy wpisać temat, oraz w miarę możliwości dokładny opis. Możesz z tego poziomu dodać zdjęcia. W przypadku usterki technicznej będą one pomocne, dla technika, który przyjdzie ją naprawić.  

Gdy dodasz zgłoszenie, będzie ono widoczne w zakładce zgłoszenia: 


Zakwaterowania

W tej zakładce zobaczysz wszystkie swoje zakwaterowania.



Finanse

w tej zakładce znajduje się rozpiska wszystkich wystawionych faktur oraz dokonanych wpłat.


Liczniki

znajduje się tu podgląd do wszystkich odczytów mediów, ich koszt, oraz zmiany osobowe w mieszkaniu.

Po kliknięciu w licznik możesz podglądnąć wcześniejsze odczyty i koszt:


Dokumenty

Możesz podglądnąć i pobrać podpisane oraz udostępnione przez wynajmującego dokumenty. Dotyczące Twojej umowy oraz nieruchomości, którą wynajmujesz.


Harmonogram sprzątania

Jeśli wynajmujący/ zarządca udostępnia harmonogram sprzątania, możesz go w tym miejscu podglądnąć.


  1. możesz eksportować go do swojego kalendarza, aby nie zapomnieć o dyżurze.
  2. Pobranie harmonogramu
  3. podgląd harmonogramu w wersji pdf:

Ubezpieczenia

Jeśli właściciel/zarządca wymaga dostarczenia polisy OC, możesz ją zakupić z tego poziomu. Pamiętaj, aby na końcu formularza skorzystać z opcji "wyślij informacje", aby dane zostały przesłane do Twojego panelu. Jeśli zakupiłeś ubezpieczenie przez inną stronę lub stacjonarnie, prześlij dane właścicielowi przez menu Wiadomości

Czy artykuł odpowiedział na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Prosimy spróbować ponownie później.

Nadal potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami