Preview Changes will not be visible to customers until published.

FAQ - Certyfikat najemcy i ubezpieczenie OC

W tym artykule znajdziesz najczęściej zadawane pytania dotyczące certyfikatu najemcy


→  Czy Dane Najemców są bezpieczne?
  • Wszystkie dane podczas transmisji są szyfrowane za pomocą połączenia SSL z wykorzystaniem 2048-bitowego klucza.
  • Cyklicznie anonimizujemy naszą bazę danych
  • Korzystamy z infrastruktury chmurowej Google Cloud Platform

→ Czy Certyfikat Najemcy jest legalny?
  • Certyfikat Najemcy jest w pełni zgodny z polskim prawem, w tym z RODO.

→ Jak długo trwa proces weryfikacji?
  • Proces dla Wynajmującego/agenta to zaledwie 30 sekund. aby podać podstawowe parametry nieruchomości, wygenerować link weryfikacyjny i wysłać go do najemcy.
  • Proces dla najemcy może trwać nawet dwie minuty od rozpoczęcia, jeżeli Najemca wybierze opcję weryfikacji tożsamości i zarobków logowaniem do konta bankowego.
  • Proces Najemcy w wariancie z dokumentem tożsamości trwa średnio 5 minut.
  • Proces dla najemcy, który potwierdził swoją tożsamość przelewem bankowym za 1 PLN, może trwać kilka dni roboczych.

→ Czy Najemca wie, że będę go weryfikował?

Aby przejść przez proces weryfikacji, najemca musi zostać do niego zaproszony i świadomie przez niego przejść, zaznaczając przy tym niezbędne zgody.


→ Czy jest możliwość podejrzenia kopii polisy tak, żeby wiedzieć, na jaki wariant zdecydował się najemca i jakie są warunki ubezpieczenia?

Niestety prawo nam na to nie pozwala. Jeśli najemca się zgodzi, to przesyłane są jedynie numer polisy i data końca ubezpieczenia. Najemca może wykupić zawsze minimalny wariant, jaki został ustawiony w Simpl.rent lub wyższy.


→ Co w przypadku, gdy najemca po zakupie OC prze  Simpl.rent kliknął przycisku "wyślij informacje" OC? 

W związku tzw. tajemnicą ubezpieczeniową wymagana jest akcja ze strony najemcy. 

Jeżeli z jakiejś przyczyny najemca nie kliknie w przycisk trzeba go poprosić, aby:

  • Zalogował się do swojego konta na Simpl.rent
  • Wszedł w zakładkę Ubezpieczenie najemcy:

  • Kliknął przycisk "Poinformuj Wynajmującego o polisie"

  • Kliknął przycisk "Wyślij informacje".

I gotowe! Dane zostaną przesłane do SON.


Czy artykuł odpowiedział na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Prosimy spróbować ponownie później.

Nadal potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami